måndag, juni 22, 2009

090618, 22:59 Detaljer, detaljer

Dagen före bröllopet. Jäklar vad tiden har gått snabbt nu på slutet! Vi fick tillgång till festlokalen tidigt på torsdag. Jag hade tagit ut en semesterdag för att kunna köra bort all dryck och övrigt som min kära sambo hade åkt runt o inhandlat dagarna innan. Det blev en totalt full-lastad Saab 9-5 som körde upp mot Nävsta skola :-) Hade först tänkt att Veronica, Felicia o Walter skulle åka med i samma bil men det gick inte. Vi fick ta båda bilarna upp för att få med både last och familj. Väl där mötte vi upp WeddingDesign som hade varit uppe med tuppen och redan pyntat hela lokalen
med smakfulla dekorationer ovanför dörrarna, ställt ut lite ljus och ordnat rosetter på alla stolarna. Perfekt! Vi hjälptes åt allihopa att lasta in korv, kaffe, te, vin, öl, avec mm. Walter, vår busiga 2-åring, bar in chipspåsarna och var mycket stolt att kunna hjälpa till.

På väg därifrån mötte vi Tina & co som var på väg upp för att ordna med dukningen och den slutliga finishen i lokalen...

Jag som alltid är ute i god tid fick lov att åka iväg o ordna drinkmenyer till baren senare. Blev en stilrent laminerat A4 med drinkar som "Veronica Surprise" och "Sporrong by night" :-) Stannade också till och köpte lite mera läsk till baren - det är svårt att veta hur mycket som går åt - och åkte tillbaka igen.. Tina & Co hade nu jobbat hårt och det såg fantastiskt bra ut - alla borden var i mitt tyckte färdigt (men de stannade länge, länge till). Detaljer, detaljer.

Blev nog minst tre besök i lokalen innan det var färdigt. Sista gången åkte jag upp med Cissi, en del toastmaster, en del bröllopsplanerade för att visa hur det såg ut och leverera ännu lite mer som hade blivit bortglömt. Puuh!

Jag sov gott den natten, även om min förkylning nu började bli värre....

Inga kommentarer: