måndag, juni 22, 2009

090603, kl 23:30 Överraskad och glad

Jaha då har man fått i uppgift att blogga om detta SurpriseBröllop, jag som aldrig har bloggat förut, knappt skrivit riktig dagbok där ändå bara jag skulle fått läsa. Nu kan alla läsa det jag skriver, det känns lite ovant om jag skall vara ärlig.

På Södra berget var jag på fredagen bjuden på romantisk middag med min sambo. Jag kan ärligt säga att jag inte hade en aning om att det var ett frieri på G, men samtidigt tycker jag det var lite märkligt att Anders hade reserverat ett bord i förväg. Kändes som om något lurigt ändå var i görningen, eftersom han inte är direkt känd för att vara ute i god tid, allra minst reservera bord för en middag så långt i förväg. Vanligtvis går vi bara ut och tar ett bord där det finns plats helt enkelt :)

Jag blev väldigt överraskad och glad förstås! Lite väl mycket information blev det dock att smälta direkt efter frieriet. Jag hörde knappt ett ord om vad alla hade att säga om det stundande bröllopet! Det var riktigt kul att träffa Cissi och Charlotte efter middagen - det känns tryggt att de har varit med i planeringen!

Dagen efter, efter en sömnlös natt kom Charlotte på morgonen och vi begav oss in till stan för att testa brudklänningar! Inte direkt vad jag hade räknat med att göra på lördagen! Jag provade en hel del klänningar, och flera av dem kändes riktigt bra men på slutet hittade jag en som bara kändes "helt rätt"!

På Sköna Under fick jag se de underkläder som Anders hade valt. De var väldigt fina, men tyvärr fanns inte riktigt min storlek. Fick prova lite andra utstyrslar och jag hittade en som blev riktigt bra. Man kände sig lite som i en film, att både Eleganten och Sköna Under i princip hade öppet endast för mig och jag kunde välja och vraka! Vilket lyx!

Lite stressigt har det varit sen i fredags dock, fick panikskriva hindersprövning och registrera namnbyte. Ganska sjukt att behöva bestämma vilket namn man skall bära, när betänketiden endast var en dag! Sen var det bara att gå igenom hela inbjudningslistan, komplettera lite grann och skicka iväg alla inbjudningarna.
Puuh!

Nästa jobb på dagordningen är att ordna med bordsplaceringen. Det går lite tungt! Telefonen ringer ständigt, mycket att berätta och förklara! Dessutom skall man jobba på dagarna, åka till min häst och så klart vara med barnen. Efter allt detta är man ganska slut som artist!

Just nu idag så har väl det mesta börjat att sjunka in och jag har även börjat få en helhetsbild av hur mitt "dröm" bröllop ska se ut. Anders har försökt förklara hur brudbuketten ser ut, men jag vet inte om jag blev så mycket klokare. Jag tror att jag måste kolla med hans medhjälpare på den punkten! :-)

Veronica

Inga kommentarer: