tisdag, juni 02, 2009

090518, 23:52 Min tid i etern

Efter att ha sprungit runt på stan i någon slags bröllopsyra med Tina och medhjälpare var jag efter dag 2 smått knäckt och det är inte förens nu som jag lyckas samla mig o skriva lite blogg.. :-) Eller ja, så knäckt har jag väl inte varit men nog var man allt lite sliten, inte van att springa i den typen av affärer och fatta den typen av beslut helt enkelt..

Dag 2 var ett pressat eftermiddagspass med panikartad biltur ut mot Söråker och Kerstins tårtmakeri där jag och mina kvinnliga medhjälpare strålade samman med Tina & co. Vi tittade i en pärm med goda och fina tårtor men jag bestämmde mig ganska snabbt för den tårtan som såg "mest" klassisk ut, vit med lite pärlor och fina blommor på. Enkel o snygg helt enkelt! Piffade med ett sånt där extra klassiskt bröllopspar som man alltid ser på film ovanpå tårtan och märkte att dessa inte var ätbara tyvärr... Till fyllning valdes lite preliminärt jordgubb och vit choklad, känns somrigt o bra!

Vi fick även med oss lite smakprov på de olika fyllningarna vilka avnjöts under färden mot stan igen för nästa stopp - Lasses matstuga. Här gick tiden fort och vi hann inte riktigt med allt men jag tror vi lyckades få ihop en riktigt bra, eller kanske rättare sagt perfekt midsommarbuffé! Klappat och klart kändes det!

Nästa besök - Radio Guld! Hoppsan, första gången i direktsänd radio, eller radio överhuvudtaget tror jag. Blev lite överraskad att Radio Guld sände direkt brevid pressbyrån på Köpmangatan, inte direkt ett enkelt ställe att smyga på. Stötte på en arbetskamrat där inne men gömde mig bakom några chipspåsar tills kusten var klar.. :-) Intervjun gick himla fort, och jag var inte helt med alla gånger tror jag, kanske lite nervös? Jag hoppas jag inte sa några blunders som jag annars är känd för... Verkar iaf inte som om någon hade lyssnat och känt igen min röst för jag har inte hört ett ljud om det hela... ! :-)

Efter min tid i etern fortsatte vi vidare till Pärlbolaget där vi tittade på lite... tadaa! pärlor. Och, ja, det fanns en hel del pärlor att titta på! Som vanligt så är jag kanske lite tråkig men vill gärna, och tror mig veta att min sambo delar uppfattningen, att det skall vara ganska traditionellt och klassiskt. Men, saker och ting är väl traditionella och klassiska av en anledning.. ? Det är helt enkelt snyggast och det står sig över tid... Egentligen bestämde vi inte så mycket nu vid första mötet utan jag får lite tid att fundera. Halsband och dylika accessoarer beror ju lite på vad för klänning som väljs men grunddesignen är ganska klar. Vita pärlor direkt från musslor eller vad det är, dvs. inte helt runda och fabriksgjorda utan riktigt snygga pärlvita små stenar blir
det! Måste komma ihåg att springa förbi pärlbolaget och meddela det också, så att även de vet vad som önskas.. :-) Kanske något inslag av limegrönt, men jag vet inte.. Det blir kanske absolut snyggast om det är alldeles så där "vanligt".. ?

Efter detta tog vi oss en välbehövd paus och drack lite kaffe och summerade dagarna två. Blev många "OK" bockar i planeringen. Jag fick dock lite lätt panik då jag totalt glömt bort att jag faktiskt höll på att planera ett bröllop och inte alls jobbade vanliga tider då sambon ringde och frågade var jag höll hus. Fick lov att hoppa i bilen och dra iväg hemåt då barnen skrek av hunger och jag hade lovat att handla på vägen hem. Lite roligt var det att en av medhjälparna sedan kom och hälsade på - vi fick spela att vi precis träffats fast vi hade umgåtts ganska intensivt i två dagar... :-)

Det är lite märkligt allt det här.. Att springa runt på stan i all hemlighet, vara med på intervjuer både i radio, tv och tidningar och sedan komma hem och inte säga någonting om vad som hänt.. ! Jaja, när vi väl har gift oss får jag väl så lov att sluta med alla hemligheter iallafall...

Uffe

Inga kommentarer: