måndag, juni 01, 2009

090331, 22:24 Hjälp

Tiden går snabbt, snabbt, snabbt nu tycker jag och det är inte bara för att mandrog fram klockan en timme i söndags pga. sommartid (fast det rådde mer eller mindre snöstorm ute)!

På något sätt känns det som att när ljuset kryper fram så börjar det hända lite mer i tillvaron, man blir bjuden på fest hit och dit, det blir mer och mer spännande aktiviteter på jobbet och man kan faktiskt se andra människor när man tittar ut genom fönstret här hemma i det idylliska radhusområdet! Det är slut på att leva i vinteride, det är dags att "påbörja" slutfasen på den hemliga bröllopsplaneringen.... :-)

Fick ett datum 3 veckor innan bröllopsdatum då jag skall fria, det kommer bli jäkligt kul och framförallt SKÖNT - att få prata lite mer öppet angående hela denna grej. Fast samtidigt är det rätt kul att springa runt med en sån här hemlighet också... Slinker in med lite klurigheter kring giftemål ibland, och jag garanterar till 100% att hon inte har någon som helst aning om vad som är på gång! ...än

Problemet blir tyvärr att datumet 3 veckor före infaller då jag är bortrest så vi måste skjuta på avslöjandet, troligen till ett tidigare datum. Tittar på man datum närmare i tid så känner jag bara - shit! det är ju rakt in på knuten, vi är ju strax där! Så fort hon får veta så blir planeringen givetvis så mycket lättare, men jag tycker inte vi har stött på några stora problem än... vi ska i och för sig titta på bröllopsklänning, tårta osv. om någon vecka.. får se om jag då önskade att hon var med så blir det lite lättare att välja.. :-)

Angående mitt velande kring musiken till vigseln, en av mina bröllopsplanerarhjälpredor sa några kloka ord - det skall vara åt det smöriga hållet på bröllop, att det är OK med musik/text som är åt det rejält smöriga hållet! Det kanske är rätt. Det är så klart rätt. Jag skall ta mig i kragen och gräva ner i den svenska smörlåtsfloran för att hitta någon som känns äkta och som vi båda kan associera till. Att någon låt skall vara på svenska är så klart givet, svensk text är mer "nära" och givetvis lättare att ta till sig. Dessutom får man ju tänka på den äldre generationen, så att även de förstår ;-)

Gissar att mitt bloggade kommer trappas upp lite nu på slutfasen, så vi hörs snart igen. Inom kort så blir det några hektiska dagar med mina medhjälpare och Tina för att spana in och välja klänning, träffa bandet, planera maten osv. Återkommer med lite bloggrader om alla de valen och kvalen ;-)

Nu måste jag skicka mailet lite snabbt - sambon sitter i soffan bredvid och verkar röra sig hitåt! hjälp!

Inga kommentarer: