måndag, juni 22, 2009

090609, 23:48 Speciellt för "brudar"

Härom dagen besökte jag Sax & Kam för konsultation för hår och smink. De hade ett jättetrevligt rum speciellt för "brudar" - ett så kallat whiteroom där då jag på min bröllopsdag skall bli omhändertagen för håruppsättning. Jag kommer att ta med mig min syster och min blivande svägerska som sällskap då vi blir iordninggjorda och få mysa med lite skumpa!

Lyxigt! Lite svårt var det att bestämma hur håret skall se ut egentligen - jag har inte hunnit med att fundera så mycket på hur min frisyr skall vara, jag fick ju veta om allt det här för bara några dagar sedan =) Det jag vet med säkerhet är att jag vill ha någon form av halvuppsättning fram med pärlor och sedan utsläppt, lockigt hår. Vi gjorde ingen provuppsättning men jag litar på frisören =)
Sminkmässigt kommer vi satsa på att markera ögonen men att få en så "naturligt" look som möjligt.

Jag kommer att lämna in klänningen dagen innan så jag slipper tänka på allt sådant samma dag.

Längtar till midsommarafton... =)

Inga kommentarer: