måndag, juni 01, 2009

090124, 22:37 ”där är den ju, ringen du vill ha”

Tiden går fort! Nu är det ju faktiskt så att under detta år, närmare bestämt om sex månader som bröllopet kommer gå av stapeln! Längtar så klart fortfarande för att berätta det till min "bättre hälft", men det dröjer ännu ett tag... men när det väl är dags blir hon säkerligen otroligt glad!

Idag när jag gick förbi henne då hon satt med laptopen så satt hon o tittade på vigselringar vilket var OTROLIGT passande. Nu hade jag i och för sig bättre koll än hon själv på vad hon vill ha eftersom jag och mina medhjälpare har memorerat minsta detalj. Var nästan på väg att säga när hon letade efter ringar att "där är den ju, ringen du vill ha". Men jag behövde inte, hon klickade upp rätt ring :-) Med några väl valda frågor kunde jag bekräfta att min info var helt korrekt, helt utan misstankar. Hennes kommentarer var mest - "Men du vill ju inte gifta dig så det är väl rätt onödigt" Tror hon ja!

På fredag skall jag nämligen ner på blixtvisit till huvudstaden för att gå på ett seminarium med jobbet! Fast.. det är ju egentligen den officiella versionen. Egentligen så är det bröllopsmässan som hägrar. Min allra första... jag undrar om det är någon dresscode där? Och om jag är ensam man där i ett hav av bröllopstörstande bridezillas, möjligen med sin blivande man i släptåg. Tror inte att det är så många fler män utan respektive där iaf, men det lär jag snart bli varse... Jaja, på fredag får vi se om mina fördomar besannas.

Väl där skall jag möta sponsorn av alliansring tillsammans med Tina och en av mina samarbetspartners för att beställa "drömringen". Är inte särskilt orolig att det blir fel, jag tänkte ta med mig mina samlade uppgifter på hur ringen bör se ut - har bilder, modellnr, storlek och sambons egna tankar nerklottrade
så klart :-) Efter detta besök så bär det av hem igen för att ljuga sambon rakt i ansiktet och berätta om vilket fantastiskt seminarie man har varit på :-)

Vad mer.. ? Forsätter på det givna spåret att spontant fråga bröllopsrelaterade frågor under tv-program eller filmer med anknytning visas – måste säga att det fungerar mycket bra! Svåra är bara att komma Ihåg allt som sägs – lite väl misstänkt om jag sitter med anteckningsblocket framme vid dessa ”spontana” frågor…

Dessutom har min samarbetspartner nr 2 skickat ut kedjebrev till samtliga av vännerna (så det inte blir misstänksamt) med ledande frågor – otroligt smart och fyndigt!  Bland annat hur ”ett framtidiga drömbröllop skulle se ut” – Kan inte bli så mycket bättre. Att min blivande bättre hälft dessutom svarade (mot alla odds) är ju alldeles lysande! Såg ut som att vi verkligen kan ge henne det bröllop hon beskriver utan större problem!!

Nu är jag så fruktansvärt trött så jag måste nog avsluta bloggen för denna gång.
Älskade lillponken har magsjuka så kan vara god idé att ladda ens egna batterier också när man kan.


Just ja! Förhoppningsvis är livemusiken ordnad nu också! Mycket intressant duo med en tjej som verkar sjunga fantastiskt bra dessutom! Lovar att skriva mer om det i nästa blogg!

På återseende önskar glad med trött vinnare av surprisebröllop anno 2009

Uffe

Inga kommentarer: