måndag, juni 22, 2009

090621, 20:31 Supernöjd med dagen

Vaknade tidigt för vi var 3 pers som skulle slåss om duschen och hinna få i oss lite frukost innan vi skulle iväg. Jag, min syster Erika och min kära dotter Felicia skulle möta upp Charlotte utanför Sax & Kam kl 9,och innan vi for iväg så konstaterade vi att vigseln nog får äga rum inne i kyrkan för vädret såg inte så lovande ut för att vi skulle kunna vara utomhus =(...

Väl framme på Sax & Kam så blev vi väl omhändertagna och jag fick göras i ordning i White Room, Erika fixade i ordning Felicia och sig själv där ute i salongen. Lyxigt att ha en hel frisörsalong till förfogande =), vi blev även bjuden på lite skumpa och jordgubbar + massa choklad =). Som tur var så hade min kära svägerska Charlotte tagit med lunch till oss tjejer så vi skulle klara dagen, för trots allt så skulle vi nog inte stå oss så bra på endast skumpa och choklad

Under tiden jag blev i ordning fixad så hade Charlotte ständig telefonkontakt med min blivande man, där dom diskuterade om vi skulle vara ute i ruinen eller inte. SMHI hade lovat uppehåll så till slut bestämde dom att det fick bli ruinen ändå =)..

Dom hade även bestämt att vi skulle mötas upp lite tidigare vid Elit Hotel (Knaust trappen) där vi skulle fotas, men vi blev liiite sena trots att vi tyckte att vi hade gott om tid. Men, men för en gång skull fick min "blivande" vänta på mig, det har nog aldrig hänt innan =).

Efter fotograferingen så for vi iväg till Selångers kyrkoruin för själva vigseln. När vi kom fram så fick Charlotte springa ner till ruinen och försöka få tag på Marie som hade min vigselring i sin väska, så det blev lite stressigt. När vi kom fram till ruinen så hörde vi bröllopsmarschen och då tog jag Anders hand och typ sprang in i ruinen, det kändes som om vi sprang fram till prästen. Men vår bröllopskoordinator Tina sa efteråt att det inte såg ut som om vi sprang så man får väl hoppas på det =).

Vi hade träffat Eva (prästen) ca en vecka innan vigseln och gått igenom lite hur vigselakten går till osv. men när vi väl stod där så förstod man nog inte riktigt hur stort det var. Ena sekunden kändes det som om jag bara ville tokskratta och i nästa börja böla. Airgarden (Erika & Fredrik) spelade så fina sånger så tårarna ville tränga fram hela tiden, men jag försökte att bita ihop, man ville ju inte ha maskara runt hela ansiktet (fast den var vattenfast) =), och Eva är såå bra..

Efter vigselakten så fick vi åka med min kompis Lisas pappa Rune i hans fina turkosa Chrysler upp till Nävsta skola där vi skulle äta och festa.

Väl där så åt vi en god midsommarbuffé från Lasses Matstuga och en supergod och fin bröllopstårta från Kerstins Tårtmakeri. Det blev en hellyckad fest med massor av släkt och vänner, det hölls fina tal och en rolig lek där vi skulle svara på frågor om varandra.
Cissi och Petter, vårat kära toastmaster par gjorde ett kanon jobb. synd bara att vi hade bokat Limousinen till kl 01:00, vi hade nog kunnat varit med och partajat en timme till =).

I det stora hela så är jag supernöjd med dagen och det kunde inte ha blivit ett bättre bröllop, synd bara att allt gick så snabbt.

Fru Veronica Grahn Sporrong

Inga kommentarer: