måndag, juni 01, 2009

081003, 10:44 Vad har jag gett mig in på?

Puuhh! Hektiska dagar – mycket i görningen på jobbet – mycket att ta tag i hemma samt att det vareviga helg är det något inplanerat. Missförstå mig rätt, vill inte ha det på något annat sätt men jag ser verkligen framemot att få låsa in mig hemma med min kära sambo och barnen och bara ligga på soffan och titta på någon bra film.
Mitt i allt detta ringer Tina och berättar det som jag faktiskt inte alls hade förväntat mig – att jag vunnit bröllopet!!

Helt fantastiskt! Helt otroligt roligt! Jag blev nog lite mållös och stum. Man skulle ju vilja skrika och jubla av glädje men det skulle nog väcka lite undringar från vänner och kollegor… Jag måste verkligen hålla detta hemligt och det är faktiskt ganska jobbigt – man skulle vilja dela glädjen med någon, speciellt med min sambo. Vi som lovat varandra att inga hemligheter ha.

Men just denna hemlighet, den skall jag behålla för mig själv ett tag till… Hon är helt ovetande, precis som alla mina vänner, kollegor och släktingar. Jag är nog en av de sista som de skulle förvänta sig att arrangera ett bröllop helt utan någon som helst information i förväg… *surprise!* Att jag överhuvudtaget tagit initiativet för ett klassiskt bröllop kommer att komma som en chock gissar jag, då mina skämtsamma förslag tidigare handlat om Las Vegas eller endast skriva på papper i rådhuset…

Nåväl, jag vet fortfarande inte riktigt om jag fattat att jag vunnit bröllopet. Efter samtalet blev man ganska upp i varv och möjligen var jag inte helt fokuserad på jobbet.. Ärligt talat kommer nog mina tankar vandra iväg under ganska lång tid framöver. Under natten vaknade jag flera gånger och funderade på vad jag
gett mig in på. Nu är det ju verkligen allvar. Från att ha varit en kul grej – skriva en liten ansökan – gå på intervju till att verkligen ha vunnit! Ska vi gifta oss? Nej, jag nog inte fattat det än. Men jag ser verkligen framemot detta och är oerhört tacksam för denna chans!

Jag har varit på ett bröllop i hela mitt liv, aldrig målat upp några stora drömmar och visioner om mitt bröllop, men jag vet att min sambo (precis som alla andra kvinnor verkar göra) har stora visioner och synpunkter på hur det skall gå till. Jag vet dock att jag och teamet i SurpriseBröllop kommer klara av den utmaningen galant och ge henne det där vackra och perfekta bröllopet som hon är värd!

Men visst är det med ett rejält pirr i magen….

”Ulf”

Inga kommentarer: