måndag, juni 01, 2009

090216, 23:49 ”Sagan om ringen”

Okej, nu har man avverkat sin första bröllopsmässa på ett ganska snabbt och effektivt sätt måste jag säga! Resa ner till Stockholm på förmiddagen, väl på plats i huvudstaden mötte jag upp en av mina samarbetspartners och efter en god middag försökte vi orientera oss bort mot mässan på GRAND HÔTEL. Inte helt lätt visade det sig, det blev en liten extra promenad (vi var på väg åt helt fel håll) men en hjälpsam individ förbarmade sig och avbröt sin joggingtur och lotsade oss till slut rätt. Dagens ros till dig! :-)

Hur var den då, bröllopsmässan? Tja.. det var väl som mässor är mest. Massa folk, massa företag som visar upp sig. Man förstår att det är big business det här med bröllop! Lite annorlunda dock jämfört med de mer teknikorienterade mässor jag mest deltagit i tidigare och absolut en helt annan kategori människor. Mer kvinnor, något mindre män även om det helt klart var fler än vad jag föreställt mig.

På mässan fanns även sponsorn av en halv vigselring med, vilket egentligen var huvudanledningen till att jag var där. Den biten gick dock rätt fort - vad kan det ha tagit - 5 minuter totalt? Jag var som sagt ganska införstådd i hur ringen bör se ut. Nu blev det inte riktigt den ring som min kära sambo sett ut utan givetvis en mycket snyggare variant (jag måste väl få bestämma lite jag också, och inte bara hon så där "indirekt"). Ringen är väldigt snarlik den som hon tittat på, och passar alldeles utmärkt till våra förlovningsringar. Dock blev det fyrkantiga diamanter istället för runda vilket i mitt tycke blev mycket snyggare! Vi får hoppas att även hon tycker det!

Efter ringbestyren blev det lite uppvisning av bröllopskläder. Måste säga att det inte direkt var allt som föll mig i smaken.. men det var kul att se. Ett tag. Mitt upp i alltihopa ringde min telefon. Det var blivande frun som säkert undrade hur seminariet hade varit. Samtidigt spelades bröllopsmarschen i högtalarna. Valde att inte svara av förklarliga skäl... :-) Ringde upp lite senare istället. Min "vita lögn" om seminariet med jobbet har *peppar peppar* ännu hållit sig rätt bra...

Det mest bestående minnet från mässan var nog de chokladfontäner som man kunde hyra till bröllopet. Aldrig sett tidigare, men de var rätt roliga och framförallt goda.
Kan gissa att det lätt blir lite kladdigt bara. Stackars de som skall städa efter festen!

Summa sumarium så blev det ett kort, effektivt och roligt besök på bröllopsmässan, men visst hade det varit rätt kul att besöka mässan med flickan jag skall gifta mig med om si så där 5 månader, och fått lite mer hjälp med hur allt bör vara och se ut osv.. :)

Direkt efter mässan åkte jag tillbaka till Sundsvall, ca 80 mil avverkade på en dag för en bröllopsmässa.. Ja vad gör man inte för sin älskade?

/Uffe

Inga kommentarer: