måndag, juni 01, 2009

081218, 22:57 Det mesta är nu uppbokat inför stora dagen

Hoppsan!, det har gått ett tag nu sedan mitt senaste inlägg. Hoppas ingen har anmält mig försvunnen för det. Fullt upp har det varit, eller är, med att ordna inför julefriden, äta julbord, skotta, åka pulka med lilltrollet och fundera på när man egentligen skall ta sig i kragen och sätta på vinterdäcken på bilen (den står på uppfarten helt översnöad). Jag hade ju så klart tänkt göra det för länge sedan men jag drar väl som sagt ut på saker och ting som inte riktigt behövs göras just NU. Så, helt "oväntat" kom så en dag blixthalkan och jag har strulat bort domkraften.

Åka buss på vintern är inte så dumt trots allt. Man slipper lås och bildörrar som frusit igen, skrapa rutor osv.. Dessutom hinner man fundera lite på det stundande bröllopet utan att vara en trafikfara! :-)

Fast jag måste säga att funderingarna går en smula trögt. Känns långt borta ännu.
Tina ringde mig häromdagen och berättade att det mesta nu var uppbokat inför stora dagen! Mat, inbjudningskort, lokal, limousin, helt utan min medverkan! Mycket praktiskt! Funderar fortfarande på musiken och vilka som skall få äran att få de fina inbjudningskorten framöver...

Det skulle så klart vara roligt att bjuda precis allt och alla man känner - ett riktigt storbröllop som det där som man ser på film, men jag vet att min sambo gärna ser ett mer privat och personligt bröllop, och där håller jag nog klart med. Det svåra är bara vart drar man gränsen?!

Kanske göra det enkelt för mig... alla som vi får julkort ifrån blir automatiskt inbjudna ? :-) Fast det känns inte riktigt säkert, kan bli för många, eller för få! Skall försöka använda nån ledig tid i julhelgen på mig att försöka plita ihop en seriös och genomtänkt inbjudningslista.

I januari bär det av till bröllopsmässan i Stockholm där jag skall titta på blivande ring! Det blir spännande, har aldrig varit på en bröllopsmässa tidigare, och troligen hade jag inte färdats 40 mil för att gå på nåt dylikt innan allt detta drog igång! Om grannen skulle ha arrangerat en bröllopsmässa hade det fortfarande varit ytterst tveksamt om jag hade besökt ens den ;-) Nu är det annorlunda förstås - nu börjar man bli insatt i det här!

Det där med ring är ju rätt viktigt har jag förstått, och inte så konstigt heller,
eftersom man förhoppningsvis skall bära den resten av ens liv - bäst då att man är skärpt så det blir bra! Som tur är har jag ganska bra koll på vad blivande frun vill ha, jag har sparat undan bild och artikelnummer efter att hon surfat runt och visat mig vilken ring det borde bli om vi "någonsin" skulle gifta oss! Så... känner mig rätt väl förberedd!

Men nu är det dags att krypa ner i soffan och julmysa lite! God Jul allesammans!

//Uffe

Inga kommentarer: