måndag, juni 01, 2009

081025, 23:29 Nu vet jag vilken dag vi ska gifta oss

Ok, nu börjar det verkligen att hända saker - rent konkret! Första mötet med Tina
samt den första på min lista för bröllopsplaneringen har haft möte och smitt våra planer. Prio ett var att boka ett datum för detta evenemang - vilket vi lyckades med galant - kyrkan var till o med ledig vilket så klart är ett stort plus :-) Nu vet jag vilken dag vi ska gifta oss - och allt känns direkt mer verkligt och nära inpå. Men det blir en lång väntan... och en lång tid att hålla inne på informationen. Men samtidigt - kanske fullt upp med planeringen - och tiden går fort när man har roligt, vilket detta verkligen är!

Dessutom lyckades vi välja ut de inbjudningskort som både vi och förhoppningsvis
min sambo tycker var de mest passande (ganska övertygad om att vi valde rätt)
Det blev ganska enkla, utan "lull-lull", i fin grönfärg med ett band knytet runt omkring.
Smakfulla kanske man kan säga?

Precis som jag hade förväntat mig så gick många av diskussionerna på mötet ut om
massa termer jag dessvärre inte har större grepp om - satt ibland som ett frågetecken. Tärnor, Brudskål?, Marskalk osv. Har lovat att läsa på lite inför nästa träff! Får lov att smygläsa på internet under arbetstid, kan inte direkt köpa hem en bröllopsbok och ligga o läsa på kvällarna - då kanske någon skulle ana ugglor i mossen!?

Men jag har prickat helt klart rätt vad det gäller samarbetspartners - och jag har fått välja två dessutom: 1 som har fullständig koll på vad min sambo önskar sig för bröllop (vad än Tina frågade på vårt första möte så hade hon svaret) eftersom det är det enda de pratar om (iallafall nära på) och så en som är en av min sambos bästa vänner och har många bra idéer och är väldigt drivande, påhittig och bra på alla sätt o vis. Dessutom vet jag att båda klarar av att hålla detta hemligt. Men det var som min partner #1 uttryckte det när vi var på väg till mötet och där vi båda fått ljuga för våra respektive familjer om vad vi skulle på - det är enkelt att bevara en hemlighet, svårare att ljuga. Speciellt när man får följdfrågor angående vad man ska iväg på.. men vi klarade det så klart - vi sa bara att det var svårt ! :-)

Rätt häftigt, snart kan man säga till arbetskompisar och annat att nu ska "jag och frugan" på semester utan att det bara är nåt man säger.

”Ulf”

Inga kommentarer: