måndag, juni 01, 2009

090508, 00:09 (farligt, farligt)

Oj vilken dag! I dag har man fått mycket att tänka på, men även fått en hel del klarhet i vad som komma skall! Tycker att dagen rullade på väldigt fint och känner mig rätt lugn inför det som komma skall. Vi inblandade strålade samman på central plats i stan (farligt, farligt!) för att träffa bandet Airgarden för en lunch. Blev ett bra möte, känner mig väldigt lugn inför musikdelen - visade sig att jag faktiskt sett dem live tidigare, så jag vet att de kan spela och sjunga fantastiskt bra och att det finns lite hårdrocksdrag i bakgrunden gör det hela inte sämre! Vi bestämde att jag mailar över lite idéer när de poppar upp, men har fullt förtroende att det blir bra även utan mina synpunkter!

Raskt därefter direkt till frisör/makeup salongen. Blev lite kaos då vi stötte på några bekanta varvid mina medhjälpare praktiskt taget sprang iväg :-) Som i någon sorts mystiskt ungdomsgäng hade vi sedan möte i ett mörkt hörn av gallerian. Visade bild på min sambo för att frisör och makeupartisten skulle ha något så när en bild av vad de skulle ha att jobba med framöver :-) Tiden är bokad, men för att vara lite snäll så har vi faktiskt inte bestämt precis hur hon skall se ut, vi trodde alla att det skulle vara bäst om hon fick vara med själv... Jag gissar att det var rätt beslut! :-)

Nästa stopp - Eleganten. Aldrig satt min fot där tidigare, men nu spenderade vi en längre tid där. Jag har en bild av hur jag tror att min blivande faktiskt skulle vilja se ut, men det blev svårt att klubba precis vilken form av klänning det skulle vara, bäst om hon själv får prova - kanske är det något helt annat som blir "the one". Min outfit fixades iordning utan större problem, även fast jag inte funderat så mycket på hur jag skulle se ut då jag lagt full fokus på att luska ut vad hon skall bära. Fick lära mig lite nya ord också - eller ja, jag har nog inte lärt mig dom eftersom jag inte kan skriva dem nu, men så mycket kan jag säga att det blev en snygg väst samt en ny term för mig - frackcoat (uttalades så, men stavningen vet jag inget om). Kände mig faktiskt väldigt bekväm i den valda outfitten - känns kanonbra! Modernt är det tydligen också!

Nöjd och glad och med raska steg sprang vi sedan vidare till nästa möte med floristen på Bergsgatan. Där serverades kaffe så jag tog mig en lite paus och överlämnade med varm hand blomsterarrangemangen till mina medhjälpare som jag litar fullt på. Floristen var väldigt duktig och deras synpunkter och floristens förslag blev direkt en fin brudbukett som jag garanterar att min blivande blir mycket nöjd med! Vi pratade även bordsdekorationer och även där kändes arrangemanget klockrent, smakfullt och mycket bra! Nemas problemas!

Nästa möte, på andra sidan stan - Sköna Under. Den butiken har jag aldrig vågat mig in i tidigare, även om de haft lockande skyltar utanför. Fick titta en mängd fina underkläder och modeller av dessa. Även här fick jag lära mig några nya ord som tyvärr inte fastnade i minnet men valet föll på en i mitt och vårt tycke väldigt fin modell. Vi tänkte att på bröllop skall det vara något extra, och jag kan garantera att inget dylikt hänger i hennes garderob idag! :-) Tid är bokad så blivande frun får komma in och prova själv också, även om jag tror måtten blev de rätta :-)

Ett sista stopp för dagen blev i festlokalen, där vi även samstrålade med Agneta som skall sköta de dekorativa delarna. Tror det blir riktigt bra och lokalen känns helt rätt! Vi stod länge och funderade över bordsplacering, E, U eller vad det nu skall vara. Kanske små öar? Lutar lite åt det hållet, men skall skissa lite. Måste bli så att det inte blir för stelt och gott om plats för barn att springa runt och vara barn :-) Efter detta var vi alla ganska trötta. Jag åkte hem till intet ont anande frun. Tänk om hon visste allt jag hade gjort idag! Hehe, flinar lite för mig själv varje gång jag tänker på det. Hon tyckte jag såg så fundersam ut tidigare ikväll – inte så konstigt efter denna dag, även om jag som sagt mest tycker allt verkar gå som en bröllopsvals... !

PS. Fick även ringen idag - strålande vacker. Gömt undan den i förrådet bland massa elektronikskrot där jag är den enda som rotar runt så den ligger säkert från att bli hittad! Men jäklar vad skönt det ska bli att gå ner på knä och öppna asken snart! DS.

Inga kommentarer: