måndag, juni 01, 2009

081107. 20:23 Gäller att välja med omsorg

Usch vilken årstid detta är.. kallt, mörkt och man springer runt med en ständig förkylning i kroppen. Dessutom har jag gått runt med hörsel på bara ett öra under nån veckas tid, som tur var fick jag komma till farbror doktor idag som sög ur en härlig vaxpropp.. Trevligt värre det, men vilken frihet att kunna höra normalt igen - och lyssna på musik i stereo! :-)

Musik ja.. har börjat fundera på vad man egentligen skall ha för musik på bröllopet och sedermera festen..

Det är riktigt svårt när man väl börjar tänka på det, speciellt musiken som skall spelas i kyrkan. Där vill man verkligen ha BRA musik, som betyder nåt och som vi båda tycker om, och det är inte det lättaste...

Mitt problem är jag tycker den vackraste, finaste musiken oftast går i moll, lite sorgligt och vemodigt. Kanske inte den mest passande tonen på ett bröllop..? (Det blir definitivt enklare att välja musik till begravningen - kanske tillfälle att skriva ett testamente med en spellista bifogad..?)

Inte heller min försmak för experimentell utflippad hård rock/jazz känns direkt "rätt" och tror inte heller det skulle uppskattas av min sambo som skriker rakt ut när jag vrider upp volymen...

Har letat runt på nätet efter bra förslag på musik till bröllop men tycker det mesta känns så... "cheezy", dvs. lite väl rosenskimrande, eller lite väl smörigt. Det blir lätt lite åt det ironiska hållet... Om man inte gillar den typen av musik till vardags så känns det nästan lite "oärligt" att använda sig av den i ett sånt här privat och minnesfyllt sammanhang, musik man skall förknippa med den stora dagen i
resten av våra liv.. Gäller att välja med omsorg... Tur att man fortfarande har lite tid på sig.. :-)

Jag ska ta och spela in en blandskiva med låtar jag kan tänka mig och sätta i bilstereon så får man kolla reaktionen på min blivande inför varje låt - förhoppningsvis så brister hon ut i nån kommentar som - "Åhh, den där låten måste vi bara ha på vårt bröllop, när nu det blir... du som aldrig kommer till skott" Då kan jag le lite inombords och bocka av ännu en punkt på listan... ;-)

”Ulf”

Inga kommentarer: