måndag, juni 01, 2009

090310, 22:43 Nu är det officiellt!

Nu är det officiellt! Ja, alltså att kronprinsessan Victoria och hennes Daniel skall gifta sig, nästa sommar! Trodde nog att kronprinsessan skulle hinna före mig att stadga sig men så har inte fallet blivit! Lite ombytta roller här, vårt bröllop är inte officiellt (den ena parten i vårt giftermål vet ju inte om det) men däremot blir det bröllopsklockor redan nu i sommar! Dock inte i exakt samma prisklass, men man vet ju inte hur det är ställt där borta i kungahuset heller för den delen, eftersom de funderar på att ansöka om mer pengar för att anordna det royalistiska bröllopet. Har inte kungahuset några sparade slantar? De kanske kan öppna ett sparkonto med förmånlig ränta?

Nog om kungligheterna, nu är det ju vårt bröllop jag skall blogga om. Jag pratade med Tina förra veckan som sa ett datum 3 veckor innan bröllopet då jag skall leverera denna överraskning. Shit! Det är ju snart! I maj närmare bestämt, och så fort som tiden går så är vi snart där! Hjälp!

Måste ta mig i kragen och formalisera inbjudningslistan (svårt när ena parten inte är delaktig!), tänka över maten och andra delikatesser, ordna med inbjudningskorten, boka upp samtliga inbjuda till något påhittat, tänka över allt annat som kan tänkas (vilket säkert är en hel del), försöka planera vår sommarledighet så den passar med detta evenemang osv., osv... Känns ändå skönt att det snart är dags, även om mycket är kvar så tycker åtminstone jag att vi har rätt bra koll på det mesta!

Snart är det dags att vika av 1 eller 2 dagar för bröllopsbestyr. Vi (dvs. Tina, mina hjälpredor och jag) skall titta på brudklänningar, blommor, bröllopstårta och massa annat som hör till. Ja, vi ska väl inte bara titta utan även bestämma oss, men det tror jag blir en piece of (wedding) cake!

/Uffe

Inga kommentarer: